fredag 6 mars 2009

vägen till mammas hjärta.

foto: Emelie Wååg

Satt precis o läste mammas blogg. Fick sådana minnen av det hon skrev så jag ville ha med det här med, för tänk så smart jag var när jag var yngre. Vägen till mammas hjärta...

Kaffe på morgonen är väl underbart!Tänker tillbaka på när det har smakat som godast. Det gör det nästan hela tiden, Men..När man som jag jobbat i Restaurangbranchen i många år så blir de sena nätter allt för ofta.Kommer fortfarande ihåg när min yngsta dotter Emelie var kanske 5 år. Hon kom på att sätter man på kaffet till mamma så kommer hon upp ur sängen lite lättare..trots en sen natt, beundransvärt att barn hela tiden manipulerar en. Men jag mins med glädje alla mårnar hon kom upp och pussa mig på kinden o sa att kaffet är klart mamma så du kan gå upp nu. Det är kärlek. Tack Emelie för allt kaffe från en seg mamma efter för lång tid på jobbet. Kram

Varför är jag vaken? Lever på någon slags övertrötthetsenergi. Men nu ska jag trotsa den och gå o lägga mig. Det är ju trots allt en dag i morgon också.
God natt
emelish

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart, vad har hon för bloggadress?

Anonym sa...

hi hi va mysigt! tusen tack för all hjälp igår! hoppas att du förstår att jag VERKLIGEN uppskattar det! tack min lilla Emmmelott! kram