fredag 27 februari 2009

puh, vilken vecka.

I måndags började skolan igen efter sex hela veckor med praktik och dessförinnan jullov. Vilken start det blev, vi började med visualisering med vår lärare Lars-Åke som jobbar som AD på reklambyrån Vinter i Luleå. Uppgiften var att skapa en egen butik, logotype, grafiskprofil som kassar, presentpapper, visitkort, tags osv. sedan skulle vi också göra en planritning över butiken. När den var klar valde vi ut en av butiksytorna som vi gjorde en vertikalprojektion på, och sen skulle vi även skissa upp en perspektivskiss, jag valde tvåpunktsperspektiv. Därefter skulle vi skriva ner vårt butikskoncept och göra kollage för att få känslan av vad det var för slags butik vi hade. Om man dessutom hade någon speciell inredning i butiken som man ville skulle förstärkas skulle man göra en detaljskiss över dem.

Jag tror att jag har snittat ca 4h sömn/natt. Eftersom man inte har kunnat duka upp hela sitt skissblock och hela faderullen på tåget har tågresorna denna veckan bara varit ett tidsfördriv utan nytta! Har istället fått börja med skolarbetet så snart jag kommit hem vid sju och sedan suttit framåt ett, två för att sedan gå upp igen klockan tjugo över fem för att sätta sig på tåget igen. Ibland önskar man att man inte tackade ja till alla extra jobbhelger. För i helgen hade det suttit sjukt fint med lite ledighet för att ladda batterierna inför nästa vecka då vi ska inreda några delar ur en familjs hus. Ska bli jättekul! Men jag gissar att jag kommer se ut som ett lik till nästa helg, men som min kära mor uppfostrat mig med, det som inte dödar det härdar så ska det gå bra det med.

Tyvärr har jag inga bilder från mitt arbete för vi har lämnat ifrån oss allt för att få tillbaka det nästa vecka. Måste säga att alla i klassen är så fruktansvärt duktiga, jag är grymt imponerad över hur alla hunnit med allt på en vecka. Det är helt underbart o få träffa o umgås med så många kreativa människor! Man känner sig som en liten lort i en höstack. Som jag sagt tidigare är jag så glad att jag läser på Handelsakademin för det har redan gett mig otroligt mycket och då är det ändå mer än halva tiden kvar! Förresten finns det nu arbetsprovinfo och ansökningsblanketter inför nästa år på hemsidan.

Nu ska jag iväg och bowla, sedan blir det bums i säng!
Ha en underbar helg.

emelish

1 kommentar:

Anonym sa...

DU är INGEN lort, du är SUPER kreativ och har gjort ett FANTASTISKT jobb!!! Så de så!

Kramar