torsdag 21 oktober 2010

one more kitchen from me.

Foto ovan: Hem och villa
Foto nedan: Emelie WåågJag hade visst glömt att visa er detta färgsprakande kök från Hem och villamässan. Ja jag vet, det är ett himla tjat om dessa kök från min sida. Men jag blir inspirerad, så jag hoppas att ni också blir det! Här har man arbetat utifrån närliggande färgskalor. Jag tycker att det är ett perfekt exempel på att man inte behöver övermatcha färger! Om man har en viss färg på kudden så måste inte gardinerna ha exakt samma nyans. Ta en nyans som är närliggande istället. Då blir inte inredningen så platt!

Må gott!
emelie

2 kommentarer:

House of Jammi - blogg och webshop sa...

VIlket härligt kök - det lilla rosa SMEG-kylskåpet är supergulligt.

Systeryster Malin sa...

Jag håller med dig om att det är schysst när detaljerna går i närliggande färgskalor i stället för exakt samma. Så försöker jag få ihop det här hemma ;) Det rosa köket var jättefint. ÄLSKAR SMEGs vitvaror de är som praliner som man vill äta upp. Går o kikar på dem så gott som dagligen och önskar att jag hade ett hem där de skulle passa in! ;)