onsdag 14 oktober 2009

ball hall.

Nu är det höst på riktigt och jag kan inte låta bli att hitta på nya projekt till vår lilla lägenhet. Hallen är det som står överst på "ToDo-listan". Det är här våra gäster och även vi får första intrycket av lägenheten/huset. Jag tycker att en hall ska vara välkommnande och personlig, men det är ju samtidigt bra om hallen är ljus och luftig för att få ett bra första intryck.
mellanrum
Just nu har vi en mörk tapet i hallen, jag tycker om den jättemycket men i vår lilla hall så äts luftigheten upp. Därför ska jag måla eller tapetsera om den i ljusare toner, men jag vägrar att den ska bli steril och tråkig därför letar jag hallinspiration just nu som jag tänkte att jag kunde dela med mig utav till er. När jag är klar med mitt lilla hallprojekt så lovar jag att visa er före- och efterbilder!
mellanrum
Här kommer några av alla underbara hallar som jag inspireras utav.
mellanrum
Enligt Feng Shui så är rött den färg man ska ha i sin hall, den ger en välkomnande känsla. Det betyder inte att man ska måla hela hallen röd, det räcker med en detalj i rött. Som i bilden ovan där den vackra tavlan i röda nyanser ger värme till rummet. Den gör också att den avlånga hallen inte bara blir en lång passage utan ger ett blickfång och stannar upp rummet.

Förvaring behöver inte alltid vara i form av en garderob eller liknande, man kan ju göra det till något vackert och stilfullt också. Här har man använt sig av olika sorters hängare vilket ger en ombonad känsla, besökaren ser redan här att det är någon som tycker om sitt hem som bor där. Mysigt tycker jag.

Bilderna kommer ifrån Stadshem & Living etc.

Har du några tankar kring hallen, eller några fiffiga inputs så får du jättegärna skriva en kommentar.
emelish

3 kommentarer:

frida sa...

jag älskar gungstolen i sista bilden!

Anonym sa...

Jag önskar mig själv en större hall, vår är rätt mörk men men man får leva med det.
Bilder på min finns på
http://loppisskattkammaren.blogspot.com/2009/07/heagard-farmen-antik.html

KRAM

Emelie Wååg sa...

Frida - stolen är helt underbar, jag har skrivit med den på julklappslistan och håller tummarna för en snäääll tomte!